Sista semesterdagarna

Min semester är slut. Känns inte jättejobbigt då jag vet att jag om cirka 2-3 veckor ska gå hem igen och då för minst ett år.

Vi har dessa dagar varit med mamma, Per och Fam Rignell på Park Hermina och ätit. Fantastiskt gott. Jag åt sjötunga!

Efteråt gick vi hem till vårt hus i stan för husesyn. Var nog hundra grader där inne.

Dagen efter firade vi världens bästa kille och pappa. Barnen och jag gjorde mysfrukost med croissan och en massa bär, nötter och Nutella och sen åt vi glass istället för tårta.

(null)

På kvällen var vi inne i Borgholm med Tommy och Ann och åt mat och firade både Thomas och Ann som fyllde dagen innan.

På lördagen åkte vi inte till stan. Fixade lite ärende och var i huset en sväng. Det blev dock för varmt så vi skyndade oss snabbt tillbaka till Öland. Värmen var olidlig.

På söndag kom det ÄNTLIGEN lite regn.

Thomas och Edith var ute och sprang (Edith cyklade) och dem kom hem helg dyngsura. Regnet kändes helt fantastiskt. Hade dock kunnat regna hela dagen, men icke.

(null)

Igår åkte vi till ekerum för att besöka Barbro Lindgrens utställning. Verkligen lyckat. Barnen lekte hur mycket som helst. Ska man till ett lekland kan men lika gärna åka dit. Billigare, lugnare och roligare. Sen åt vi ekerums pizza till lunch. Vi tog med sotad tonfisk på. Mycket gott!

Idag har jag jobbat första dagen efter semestern och i morgon väntar läkarbesök med kejsarsnittsplanering. Hoppas jag får ett datum.

Fortsättning...

Sen har vi varit med Johanna och Daniel på Lars Winnerbäck i slottsruinen. SÅ himla bra och mysig kväll.

Förra gången jag såg honom var jag riktigt besviken men denna gången var det helt magiskt. Slottsruinen är ju ett sådant fantastiskt ställe att ha konsert på också.

Eftersom jag och Johanna är två tjockisar för tillfället fick vi sitta i ett fönster och titta. Vi sittdansade och kände oss som två kungligheter.

Träffade på många bekanta. Sara var en av dem.

På hemvägen sen tog det dock fem miljarder år då det var sjukt mycket bilar som skulle ut. Skönt när man kan cykla sen i gen.

Denna sommar

Idag ska det bli sommarens varmaste dag. Upp mot 35 grader. Såhär varmt har det inte varit en sommar på 200 år. Vilken tur att jag valde att vara höggravid just nu. VERKLIGEN bra tajming.

Men alvarligt. Jag ska inte klaga. Hittills har denna sommar varit fantastisk.

Senaste tiden har vi haft Alba, Anna och Daniel på besök.

Alba och Edith badade massor. Edith är som en liten fisk. Hon simmar (mest under vattnet) och kan vara i hur länge som helt.

(null)

Sen har vi varit med Annika, Ellen, Alice och Hugo på Duran och Mollan på slotttet. Väldigt mysigt. Kvällen avslutades med lek, middag och bad hemma hos Fam Nelson.

Dagen efter åkte vi till Fam Rignell i Sandbergen. På vägen dit stannade vi på mormors café i stora rör och fikade. Så himla trevligt café. Dit kommer vi åka fler gånger.

I Sandbergen sen blev det bad och lek och så åkte vi till örtagården och köpte kryddor.

På kvällen grillade vi och hade det somrigt.

Sen har vi varit uppe på norra Öland och hängt med jenny, Peter, Wille, Minnea och farmor och farfar. Strandhäng, bad och en väldigt efterlängtad konsert på Böda med Samir och Viktor. Ediths absoluta idoler.

Tanken var att vi skulle ätit där innnan med det var så sjukt mycket folk så det fick bli hamburgare i lekparken. Mysigt det med.

Jobb o semester igen.

Förra veckan var det jobb för min del igen.

Emma fixade ju till min kalufs. Blir alltid nöjd när hon gör det

Kolla så snyggt! 😘

(null)

Sen har jag varit på fredrikskans och hejat på lisen och Svante som igen tävlat friidrott. Lisen tog guld på 80 meter och Svante i kula. Sen blev det lite blandade resultat. Dem är så duktiga!

Och mina fötter har börjat svullna. Trodde det skulle ske betydligt fortare med tanke på värmen. Men icke.

På kvällen var jag och Hanna på aw.

Mysig sommarkväll

(null)

I fredags kom Jonathan och Matilda hit.

Jag la deras lilla nyfödda Charlie brevid Betty! Herregud. Skillnad!

Jag vet klyschigt men man tycker ju sin minsta är så liten.

Lördag och söndag har vi bara njutit av vädret. Varit på stranden och handlat glass från glassbilen. Verkligen barndomsminnen.

(null)

Bortse från smutsig spegel och kolla in denna mage! Herregud det växer så det knakar nu. Känner mig väldigt otymplig. Ont i fogarna så på nätterna tar det typ tio minuter för mig att vända mig om. Herregud. Man glömmer ju detta.

Igår var familjen Holmberg/Palm här hela dagen. Verkligen mysigt.

Vi cyklade ner till stranden efter lunch. Johanna körde alla barnen i sin elcykel. Väldigt uppskattat. Sen badades det massor. Byggdes koja. Lekte doktor osv. Väldigt kul för kidsen och skönt för föräldrarna. På kvällen grillade vi innan dem tog cykeln tillbaka till Johannas föräldrars sommarhus. En riktigt somrig dag.

Idag kommer Anna, Daniel och barnen hit och i morgon ska jag, Edith och Betty på duran och mollan med Alice, Ellen, Annika, Manda, Hugo och Robin.

Sommarlov

Nu har första semesterveckan gått och den inleddes med att Ediths kompis Miranda kom till Öland och hälsade på.

(null)

Vi tog även en tur till strand för fotbollen men det var för mycket folk så vi fick åka hem.
På onsdagen sen åkte jag in till stan för mvc besök och andra ärenden i stan.

Magen den växer och bebisen där inne är så stark. Sparkarna kan göra så ont ibland och jag för trycka till magen så handen eller foten där inne ska flytta sig. Stor skillnad mot Edith och Betty. Kommer bli en stark tjej!

På torsdagen kom Hanna och Emma och hälsade på. Mysigt. Förvånansvärt lungt med 6 barn. Alla var kanske lite trötta av värmen. Härlig och somrig dag iaf.

Grönsakerna frodas och vi har äntligen kunnat skörda vår första zucchini. Sen kom grannen Inge förbi med en hel skål körsbär!

Till helgen åkte vi upp till norra Öland som bjöd på strålande sol hela fredagen. Vi hängde i Böda. Solade, badade och gick på after beach.

(null)

Sen var det ju match på lördagen. Det blev ju lite antiklimax av det men tycker ändå dem gjorde en bra instats vårt svenska landslag.

Vädret var sådär så vi åkte upp till Byxelkrok en sväng också.

På söndagen hängde vi i Högby där det bjöds på friidrott. Lisen och Svante var där och tävlade. Jag är så imponerad. Lisen är så himla duktig och Svante med.

Mamma och Per kom också förbi.

Nu denna vecka jobbar jag. Känns ju sådär. Men efter det är jag ledig två veckor till och sen är det inte långt kvar tills vi blir fem i familjen. Så himla konstigt.

(null)

Igår efter jobbet firade vi Minnea som fyllde år och Edith fick ÄNTLIGEN testa att göra slime.

Och ikväll har Emma varit här och fixat mitt hår.

I morgon blir det jobb igen, men SNART semester två veckor till!

Lisens konfirmation.

På lördagen var det då dags för Lisens konfirmation.

Vi mötte upp mamma, Per, Lena & Pär utanför deras hotell och sen gick vi till båten där Mattias, Vala, Julia och Oliva också mötte upp.

Sen tog vi båten ut till Husarö där Lisen befunnit sig i tre veckor på konfirmationsläger.

Hela konfirmationen var utomhus och solen sken. Vid lunch blev vi bjudna på mat och fika och sen efter höll konfirmanderna en musikal.

När det var slut tog vi båten ut till Äpplarö
där Jenny och Magnus har sitt lantställe tillsammans med Magnus syskon och föräldrar.

Där det bjöds på middag och tårta. Det var massor av barn, kusiner och sysslingar så Edith och Betty lekte hur mycket som helst.

När klockan blev tio skjutsade Magnus pappa oss till vårt hotell på ön Nässlingen med båt. Så himla somrigt. Betty somnade nästan direkt i mammas knä.

(null)

Hotellet på Nässlingen var så himla fint. Som ett vykort.

Att vakna till detta känns ju ganska okej.

På söndagen åkte vi hem.

Edith och Betty lekte med Olivia och Julia under hela båtturen.

(null)

Och bilresan hem sen gick fantastiskt bra.

Edith och Betty sov till Oskarshamn. Trodde dem skulle somna på natten sen när vi kom hem, men Bettan och jag somnade ändå klockan 22. Hur skönt som helst.

Måste varit all skärgårdsluft.

Nu väntar en veckas semester på Öland! Ganska bra det med.