Gårkvällens pyssel

Satt igår kväll och pysslade med Ediths dopkort och skrev i hennes bok om sig själv som hon fått av sin faster. Kul för henne att läsa när hon blir stor!

Igår somnade hon i sin säng (första gången) och sen sov hon till tre, fick sedan mat och sen somnade hon om i vår säng. På morgonen låg hon och gosade länge och var bara nöjd utan att vilja ha mat vilket heller inte hänt innan. Så himla mysigt.

Det absolut häftigaste hittills med att ha barn är utan tvekan denna snabba utveckling. Allt sker så fort från den ena dagen till den andra.

Idag öser regnet ute. Vi äter frukost med tända ljus och dricker te. Eddan har badat och sitter nöjt i sin babysitter och snart blir det fika på stan.

Ikväll blir det middag hos mamma med syster och familj!

Shopping

Har shoppat en massa till Eddan! Så himla roligt det är att köpa bebiskläder!

Idag regnar det ute och vi är påväg till mamma för lite lunch och mys. Ska bli kul att ses, var ett tag sen nu. Syster och familj är också påväg hit men dem hinner vi nog inte träffa idag.

Ska passa på att rensa ut lite utav Ediths kläder som hon inte längre kan ha nu när vi är i stan och sen ska jag hämta ut krämer från Dermalogica som är beställda och även inbjudningskorten till dopet ska skickas ut.

Födelsedagsfirande

Igår firade vi Thomas på hans födelsedag. Vi var på Strandnära och åt trerätters och drack champange. En riktigt härlig och ljummen sommarkväll att komma ihåg när vintern och kylan är som värst.

Nu har vi kommit upp till Böda igen och ska vara här i två veckor. Det regnar ute, men är rätt skönt faktiskt. Bara slappa och ta det lugnt blir det idag.

Ölands örtagård

Nu är vi på södra Öland! Mysigt. Igår fick Eddan bada bubbelbad ute på altanen i sin balja. Oj vad hon gillar att bada. Sen var vi nere vid havet och Thomas badade och Edith fick doppa sina små fötter. Det tyckte hon också om. På kvällen grillade vi och sen däckade jag i soffan runt nio tiden. Ljuva familjeliv!

Edith är så gossig nu. Hon skrattar när hon ser en och det värmer i hela mammahjärtat. Hon har blivit så stor bara sista veckan min lilla älskling

Idag har det blivit en promenad till örtagården, köpt flädersaft, köttfärskrydda och ölandschoklad!

Min lilla skrutt

Oj vad vi har skrattat idag, jag och Edith. Jag har härmat henne när hon pratat, dvs gurglat och hon har kiknat av skratt. Det värmer så i hela hjärtat av detta leende.

Heldag på stan & läkarbesök

Började dagen med ett Ikea besök. Köpte babygym och lite annat. Mötte sedan upp svärmor på mysig lunch på Espresso House, räksallad och kaffe. Köpte födelsedagpresent till Thomas och lämnade in Ediths dopklänning hos sömmerskan.

Efter stan blev det läkarbesök med Edith och allt var bra. Igår var hon sju veckor och vägde 5480 gr.

På eftermiddagen träffade vi Becca, Albert, Julia & Kalle på Krögers. Supermysigt. Becca & Albert ska ha en liten tjej i Oktober och Julia & Kalle har ju Lill som också är född i år så det ska bli jätte kul att våra tjejer blir lika gamla!

När vi kom tillbaka till Öland i går kväll var vi verkligen helt slut. Gick och la mig direkt. Nu får det bli lugnt ett tag framöver!

Sommar

Finns det något mer somrigt än att grilla? Det luktar ju så gott!

Idag har varit en riktig slapp dag (förutom då att man ständigt går omkring och vaggar ett barn och matar), men iaf. samtidigt som foten vaggat barnvagn har jag suttit i solen och njutit!

Har även fixat så vår lilla guldklimp hamnar i tidningen och ikväll ska jag beställa dopkort.

Nu blir det grillat

Me & My girl

Oj vad vi myst på semestern. Frukost på sängen varje dag och långa kramstunder på morgonen. Livskvalité när det är som bäst

Avslutar

Kvällen här har avslutats på Grodan. Så himla mysig kväll. I morgon bär det av till Öland igen.

Shopping

Man blir trött av shopping tycker Edith. Har köpt så mycket fint till henne idag. Det är som alla säger, man köper helt plötsligt inget åt sig själv. Det är så kul att kolla på barnkläder. Har hittat mitt favoritmärke för barn; "Mini Rodini". Dem har så himla mycket fint. Köpte den fina gröna tröjan till Edith idag som hon har på bilderna. Dör söthetsdöden så fin hon är i den.

Stockholm

Nu har vi anlänt till Sthlm på vår lilla minitripp. Ikväll blev det middag på Taverna Brillo, herregud vilket mysigt ställe och god mat. Bästa på länge. Vi beställde pizza med fikon och kalvköttbullar med tomatsås. Verkligen jätte gott! Dit ska vi gå fler gånger. Eddan fick sitta i knät och kolla alla lampor som hon tyckte var så fina. Hon ville inte sova men det var så mysigt att ha med henne och hon satt så fint i knät. Min älskade lilla tjej. I morgon blir det shopping. Ska kolla in NK, Lexington och Livly tänkte jag.

Mina älsklingar

Tryggt i pappas famn

Denna dag

Inte en lika fantastisk dag idag men ändock när man får vara här och tillsammans. Eddan har inte sovit många minuter och Thomas och jag har vandrat gatorna runt här på Marstrand i omgångar. Frukost på balkongen, en räkmacka och en Irish coffee har hunnits med och lite shopping annars har vår lilla tjej hållit låda hela dagen. Livet är annorlunda nu kan man säga, men jag älskar det!

Idag kunde livet inte varit bättre

En klarblå himmel och semester tillsammans med dem två jag älskar mest av allt. Det kan inte bli bättre. Marstrand är så fint, som taget ur ett vykort. Jag är så lycklig och glad och för en gångs skull känner jag att jag faktiskt inte saknar något. Jag njuter bara av att faktiskt vara nöjd med livet.

Modeblogg

Idag har Edith varit på stan med sin mamma, pappa och mormor. Ätit Indiskt och shoppat en jumpsuit (se bild) på Polarn från sin mormor som hon kan ha på kvällarna om det blir kallt. Klänningen är också ny (den med fåglar) och ett badlakan med luva och en liten rosa prinsesskrona på, fint!

I morgon bär det av på lite minisemester!

Hej Hopp

Böda

I förrgår var jag och Thomas på Bödas after beach. Mysigt med liten egentid. Vi gick strandpromenade bort och när vi kom tillbaka beställde vi stenugnsbakad pizza på surdeg med rödbetor och chevré. Det var nog den godaste pizzan jag ätit faktiskt.

Igår var vi en sväng i kroken med barnen (Wille, Minnea & Edith)  och på kvällen blev det grillat. Var på en liten shoppingtur också, annars var det en väldigt lugn dag.

Idag skiner solen igen (igår var det mulet). Jag har solat, målat naglarna och fixat med kommande dop till vår lilla prinsessa. Bokat kyrka och präst och så har jag fixat med en grej till Thomas födelsedag.

I morgon bär det av till Kalmar igen. Ska träffa mamma en sväng och in på Babyproffsen och köpa större nappflaska plus en napp. Sen på onsdag åker vi ju till Marstrand. Härligt!

Japp det var väl det hela!

Sommarkväll

Världens gosigaste

Vilar mig i svärfars nya växthus. Riktigt mysigt.

Ikväll blir det grillat. Det luktar så somrigt när grillen tänds.

Sen har jag hunnit med en löpartur. Har aldrig i hela mitt liv varit såhär otränad. Det var skrämmande. Måste börja NU.

Moules Frites

Igår blev det musslor igen - Moules Frites ute i trädgården.

Bokat.

I veckan har vi bokat semester till Dubai över nyår. Kommer bli spännande att åka dit. Kul att åka över nyår också. Tänk att Eddan ska flyga, lite nervöst.

Idag skiner solen här på Öland igen. Två dagar har det varit mulet vilket faktiskt har varit ganska skönt. Musse är lite dålig så Thomas var hos vetrinären igår med honom och jag har fått lite vila efter många sömnlösa nätter. Men idag som sagt är det klarblåhimmel så det blir stranden.

Nästa vecka kommer Thomas syster med familj hit och umgås med oss i några dagar. På onsdag åker vi till Marstrand och på fredag till Stockholm och älskade Hotell Stureplan. Vi ska bara mysa hela familjen. Inget planerat. Skönt

Byxelkrok

Vi har hunnit med middag med Kalle, Julia & Lill uppe i Kroken i förrgår. Mysigt.

Igår var vi på BVC med Edith. Hon väger nu 4800 och var 56 cm lång. Duktig tjej! Hon äter oss ur huset ;-) men det är skönt att hon växer och blir större. Nu är hon mycket mer stabil i nacken och man känner att hon är närvarande på ett annat sätt.

På kvällen var vi hos kusin Minnea på 6-års kalas. Där blev det grillat och tårta. Kul att träffa alla.

Idag blir en lugn dag. Ska försöka sitta i solen en stund. Känner att jag behöver det efter alldeles för lite sömn. Man ser ju lite piggare ut när man har lite färg iaf.

Mera sommar

Solen har strålat från en klarblå himmel hela dagen.

Vi har solat, ätit lasange och druckit vin i den ljumma sommarkvällen.

Nu blir det film.

I morgon ska vi träffa Julia, Kalle & Lill

Sommar

Idag har det varit en riktig sommardag. Vi har solat och varit nere vid havet.

Snart blir det middag - Frutti di Mare

Semester ♥

Bildkavalkad

Största kärleken i livet.

Tänk att man kan älska någon så mycket.

Dagens pix

Idag fyller Eddan 1 mån. Här firar hon i sin nya Babysitter som hon fick av farmor & farfar. Lite stor, men rolig!

Middag hos mamma ikväll igen och Svante fick äntligen träffa sin favorit - Totto!

Sen blev det promenix in till Larmtorget.

I morgon bär det av till norra Öland där vi ska tillbringa första semesterveckan.

Jag har köpt en fin tunika att ha på stranden idag också. Så nu hoppas vi på sol i veckan. Sen är den perfekt att använda för att dölja den icke så smickrande kroppen som snart ska börja tränas :-)

Marstrand

Bokat hotell i Marstrand idag. Ska bli kul att åka till västkusten på semestern.

Annars har jag och syrran hängt på stan, ätit lunch och haft det mysigt.

Ikväll har vi varit hos mamma och ätit middag. Så otroligt skönt att ha mamma och syster som hjälpt till med Edith så jag har kunnat slappna av lite och Musse har sovit där sen dem kom vilket också varit en stor hjälp. Barnen älskar honom!

I morgon börjar Thomas och min semester tillsammans. Ska bli så skönt att ha honom hemma.

I systemet

Detta är ju bara så gulligt.

Edith Dahlin -  nu finns min lilla älskling i systemet.

Mitt hjärta smälter

Kusinträff

Idag fick Edith träffa sina Stockholmskusiner för första gången. Svante var så söt mot henne och satt med henne länge och hjälpte henne med sin napp.

Sen var vi på Skällby gård och då var mamma med också. Vi fikade och tittade på djuren. Mysig dag.